25 Mart 2015 Çarşamba

BÖLME KOLAY İŞ

"Hayatımızın her köşesinde var olan matematik nasıl öğretilmelidir?" Aslına bakarsanız çok zor bir soru :) İşte zümre arkadaşlarımla ders öncesi hazırlıklarımızı yaparken birbirimize sorduğumuz sorulardan bir tanesi :) İki haftadır bölme konusunu işlemeye başladık. Bölme kavramını öncelikle kelime olarak inceledik.
Öğretmen: "Bölme" kelimesi dediğimizde aklınıza neler geliyor?
Öğrenci: Ayırmak, paylaştırmak.
Öğretmen: Farklı olarak neler diyebiliriz?
Öğrenci: Karpuz.
Öğretmen: :)
Şimdi öğrenci neden karpuz demiş olabilir? Geçen sene öğrencilerimizle bölme işlemine geçtiğimizde Bölme işleminde yer alan kavramları( Bölünen, bölen, bölüm, kalan) nasıl somutlaştırdık bir bakın.



Bu kavramları tekrar hatırladıktan sonra matematik köşemizde bulunan nohutları görev dağılımı yaparak(sınıf yönetimi) öğrencilerin arkadaşlarına dağıtmalarını istedim.
Yaşasın nohutlar!
Masalarındaki nohutların içinden 20 tane ayırmaları söylenir. Daha sonra ayrılan 20 nohutları 4 gruba eşit bir şekilde paylaştırmaları istendi. (gruplama) Bu süreç farklı sayılarla 4-5 kez devam ettirilir. (somut işlemler döneminde dokunmak, sürece dahil olmak önemlidir.)




"Bölme işlemini bilmeden bölme yapılabilir mi?" dedik
Bakın hangi yolları bulduk :)