29 Aralık 2014 Pazartesi

NEDEN- SONUÇ VE FİKİR YAPRAĞI ETKİNLİĞİ




Hezarfen Ahmet Çelebi'nin hayatındaki olayları neden-sonuç ilişkisi kurarak sıraladık. Daha sonra bu bilim insanını en iyi hangi kelime tanımlar diye düşündük, "Pes Etmeyen" de karar kıldık. Fikir Yaprağı tekniğiyle bu kavramın bizde çağrıştırdığı yeni kelimeleri belirleyerek bunları cümleler kurarak birleştirdik..

















Kütüphanemizin 2014 Enleri

Kütüphane Öğretmenimiz Sevil Sarp çok güzel bir enler listesi yayınlamış.

Merhaba,

Malumunuz üzre her yıl sonunda bir “en”ler listesi yapılır.
Benim listemde kütüphanemizde en fazla okunan kitaplarla ilgili olacak.
Tüm seviyelerde ortak özellik seri kitap sevmeleri.
İşinize, bilginize yaraması dileğiyle J


2. sınıflar en çok
“Mürekkep İçiciler” serisini sevdi.



Merhaba! Adım Odilon. Babam bir kitapçı ama ben kitaplardan nefret ediyorum. Yaz tatilinde babama yardım etmek için dükkâna gitmiştim ve tuhaf bir müşteri görünce peşine düştüm.

Beni ısırdı!

Meğerse karaciğerinden rahatsızlandığı için kan içemeyen ve artık mürekkeple beslenen eski bir vampirmiş. 

Şimdi ben de bir mürekkep içici oldum ve bir zamanlar elimi bile sürmek istemediğim kitapların tadını aldım. Her fırsatta yeni kitaplar içmek için can atıyorum.

Ah bir de bu kadar yalnız olmasam!

Ah bir kız arkadaşım olması için neler vermezdim.

Belki çok yakında yayınlanacak İki Kişiye Bir Pipet isimli ikinci kitabımda o da olur, kim bilir...


3.sınıflar en çok
“Bat Pat” serisini sevdi.



Her şey, ailece gidilen gezintiden dönerken Bat Pat'in yolda bir mumya görmesiyle başlıyor. Ardından şehir müzesinde Mısır sergisinin açıldığını öğrenmeleriyle soru işaretleri artıyor. Kahramanlarımız sergiyi gezmeye karar veriyorlar ve umduklarından daha fazla şey öğreniyorlar. Örneğin uyuyan bir mumyanın fotoğrafını çekmenin ne kadar tehlikeli olabileceğini, neden böyle ortalarda dolanıyor olabileceğini... Ve ona yardım etmeye karar veriyorlar. Nasıl mı? Sadece birazcık kılık değiştirmek, birazcıkta Senet adı verilen bir oyunda usta olmak yeterli. Ama kahramanlarımız mumyadan daha korkunç şeylerin onları müzede beklediğini bilmiyor...


4. sınıflar en çok
“Sakar Fareler” serisini sevdi.




Sakar Fareler, müdüre önemli bir mesaj iletmek için okula gönderildiler ama kısa süre sonra püsküren tutkallar, boyalar, Rüstem adlı bir böcek ve bir oda dolusu yemek yüzünden dikkatleri dağıldı. Sonuç: SINIF KARIŞTI!



5. sınıflar en çok
“Olimposlular” serisi sevdi.



OLİMPOSLULAR dizisinde yer alan kitaplar, fantastik güçlere sahip kahramanların maceralarını anlatıyor; yeri göğü titreten, yıldırımlar savuran, denizlerde hâkimiyet kuran, şekil değiştiren, hatta görünmez olabilen kahramanlar…

Acaba bunlar yeni süper kahramanlar olabilir mi?

Hayır, bu dizide yer alan kitaplarda yeni süper kahramanlar değil, mitolojik Yunan tanrılarını bulacak ve bu mitolojik kahramanların hayal gücünüzün sınırlarını zorlayacak serüvenlerine OLİMPOSLULAR dizisinde tanıklık edeceksiniz. 



6. sınıflar en çok
“One Piece” manga serisi sevdi.




Dünya çapında da en çok okunan manga'lardan biri olan "One Piece" temel olarak Monkey D. Luffy adlı 17 yaşında, doğa üstü bir meyveyi yedikten sonra elastik özellikler kazanan bir gencin korsanlar kralı olma çabasını anlatır. 


7. sınıflar en çok
John Green’in tüm kitaplarını sevdi.



Hayatın Anlamını Bulmanın, Âşık Olmanın ve Alınan Her Nefesin Farkına Varmanın Öyküsü

On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace'in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar, öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır. 

Fakat Augustus Waters isimli yakışıklı bir sürpriz karakter, Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubu'nda boy gösterince Hazel'ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır... 


8. sınıflar en çok
Neil Gaiman’ın tüm kitaplarını sevdi.



Genç ve iyi kalpli Richard Mayhew'un sıradan hayatı, bir kaldırımda karşısına çıkan yaralı genç kızın hayatını kurtarmasıyla sonsuza dek değişir. Bu iyilik Richard'ı var olduğunu hayal bile etmediği bir dünyayla –şehrin altındaki terk edilmiş Metro istasyonları ve kanalizasyonlarda gelişmiş karanlık bir yaşamla– tanıştırır. O artık, yarıklardan düşen insanların yaşadığı Aşağı taraf'ın bir parçasıdır... ve eğer bildiği dünyaya dönmek istiyorsa, gölgelerin ve karanlığın, canavarların ve azizlerin, katillerin ve meleklerin şehrinde yaşamayı öğrenmek zorundadır...



Hazırlık sınıflarının bu sene “en”leri İngilizce idi..

J
 Sevil Sarp Ege




Hikaye Karakterimi Oluşturuyorum

Hafta sonu  Doç. Dr. Tamer Ergin'den aldığımız "Beyin Tabanlı Öğrenme ve Farklılaştırılmış Eğitim" seminerinden sonra okuma becerilerini geliştirmek başlığı altında  yaratıcı yazma çalışmamızı hazırladık.

Etkinliğimize başlarken aşamalı çizim tekniği ile aşağıdaki çizgi film karakterini çizilir.
 Çocuklar bu etkinliğe bayılıyorlar
 Çizgi film karakterini bilen kişilerden karakterin kişisel vefiziksel özelliklerini anlatmaları istenir. Kişisel özelliklerini sayarken bu özelliklere uygun sebep sonuç cümleleri söylemeleri istenir.

Hemen arkasından bu çizimdeki çocuğu biz başka bir karaktere dönüştürebilir miyiz diyerek dikkat çekilir.

Aşağıda bulunan "Karakterimi Oluşturuyorum" kağıdı dağıtılarak  sorulara cevaplar yazmaları istenir. Sonrasında bu karakterle ilgili grup çalışması şeklinde bir masal yazdırılır. Bir masalda bulunması gereken özellikler ile ilgili derecelendirilmiş puanlama anahtarı oluşturulabilir.