25 Şubat 2015 Çarşamba

Sıfatlara Bir De Böyle Bak

Türkçe dersimizde "Sıfatlar" (Ön Adlar) konusuna başladık. Bildiğiniz gibi ön adlar konusu bizim yaş grubumuza göre zor bir konu. Bizim yaş grubumuzdaki öğrencilere öğretmenin sadece düz anlatım yolunu kullanarak bu konuyu kavratması neredeyse imkansız. Zümre arkadaşlarımla birlikte nasıl etkinlikler yaparsak çocukların konuyu kavramasını sağlayabiliriz diye düşündük.

Her öğrencinin kendinden yola çıkarak sıfatları öğrenebileceğine karar verdik. Sıfatlar konumuzu anlattıktan sonra sayı, durum, renk ve biçim sıfatlarını  kendi vücutlarında  gösterebileceklerini anlattık.

ETKİNLİK ZAMANI

Her öğrenciye bir A3 kağıdı verdik. Ortasına bir yuvarlak çizerek kesmelerini istedik. Kestikleri yuvarlağın etrafına kendi dış görünüşlerine ait sıfatları yazmalarını istedik. Daha sonra kendi durumlarını anlatan sıfatları yazmalarını söyledik. Bakın ortaya neler çıktı. :)


























GRAFİK ÇİZME VE ANLAMA BECERİSİ

   
     Verilerin düzenlenmesinde, yorumlanmasında ve sunulmasında grafikler kolaylık ve anlaşılırlık sağlar. Grafiklerin kullanımı sadece fen ve matematikle ilgili alanlarla kısıtlı olmayıp sosyal ve ekonomi ile ilgili alanlarda da önemli bir yer tutmaktadır. Grafikler günlük yaşamda ve özellikle medyada niceliklerin ifade edilmesinde ve bunlara bağlı geliştirilen düşüncelerin desteklenme ve iletişiminde sıkça kullanılmaktadır. Dolayısıyla yaşamımızla ilgili bir çok konuda doğru bilgi edinmede grafiklerden yararlanabilme yeteneğine sahip olmak kaçınılmaz ihtiyaçtır.


GRAFİK ÇİZME VE ANLAMA BECERİSİNİN SAPTANMASI Mehmet Fatih TAŞAR
1 , Şebnem Kandil İNGEÇ
2 , Pervin Ünlü GÜNEŞ
3. G.Ü., Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, ANKARA 
4 G.Ü., Gazi Eğitim Fakültesi, OFMAE Bölümü, ANKARA 


Bodrum'un 2009-2014 yılları arasındaki hava ve deniz suyu sıcaklıklarının ortalamalarını sütun grafiği ile gösterebilir miyiz ? Önce çocukların çok zorlanacaklarını düşündük fakat  etkinlik öyle ilgilerini çekti ki  büyük bir zevkle tamamladılar. Bu da planın güdülenme ve dikkat çekme basamaklarının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gösterdi bize.

Çalışmaların daha rahat yapılabilmesi için A3 kağıdı kullandık.

Kurdelaların iplerinin çıkmaması için makasların keskin olması gerekiyor.

Grafik şablonu wordde kolaylıkla hazırlanabiliyor.

Sıcaklık aralıklarının 1 er 1 er artması ( konunun ilk etkinliği olması ve kolaydan zora doğru gitmek açısından ) işimizi kolaylaştırdı.

Grafikler bittikten sonra yorumlama kısmına geçeceğiz ve verilerle problemler kuracağız.

     Çalışmanın değerlendirme aşamasında öğrencilerimizin veri toplama ve verilere uygun grafik tasarlamaları için ödev vereceğiz. Çevresinden toplayacağı verilerle ( araştırarak) kendi grafiklerini oluşturacaklar. Böylelikle bilginin daha kalıcı olmasını sağlayacağız. Örneklerin Bodrum ile ilgili olmasına dikkat edeceğiz. Böylece yakından uzağa ilkesi doğrultusunda etkinliğimizi tamamlamış olacağız.


Çalışmalardan bazı örnekler