Öğrencilerimizle 1. sınıftan itibaren ritmik sayma konusunu işliyoruz. Ritmik saymalar 4 işlemin temeli olduğundan sürekli tekrar edilmeli ki temel sağlam olsun. Bu çalışmaları sıkıcı bir hale dönüştürmeden eğlenceli bir şekilde sık sık yazmak için ise aşağıdaki şablon ve benzerleri bize oldukça yardımcı oluyor :)
7 Ocak 2015 Çarşamba
Çarpma Stratejileri
Derslerde bir konuyu ilk defa öğreteceksek öncelikle konunun temel başlığındaki kavramın Türkçe'de başka hangi anlamlara da gelip gelmediğini konuşmak kavram kargaşasının önüne geçmek açısından çok faydalı oluyor diye düşünüyorum. Çünkü öğrencilere bir şeyi öğretmeden önce çocuk gibi düşünmek, onlarla empati kurmak ve neyi yanlış anlarlar, neyi karıştırabilirler gibi konularda artık doğru çıkarımlar yapar hale gelmek öğretmenlik mesleğinin en olmazsa olmazı bence.
Daha önceki okuttuğum 1.sınıftan bir öğrencim toplama işlemini anlatırken toplamanın ağaçtan elma toplama ile ilgili olup olmadığını ve bunun matematikteki toplama işlemi ile ilgisi var mı diye sorduğunda oldukça şaşırmıştım. Bakalım Matemetik dersinde öğreneceğimiz çarpma kelimesinin başka hangi anlamları varmış.
1. çarpmak işi: “ayşe'nin yüreği daha hızlı çarpmaya başladı.” -ö. seyfettin.
2. kuyu çengeli biçiminde beş kollu büyük olta iğnesi.
3. mat. dört işlemden biri,
4.çarpmak işlemi, darp.
5. müz. alaturka müzikte temel notaların arasına sıkıştırılmış ve usulü bozmayan, tek perdelik küçük fazlalık
Çarpım tablosunu ezbere bilir hale gelmeden önce öğrencilere çarpma işleminde kullanabileceğimiz stratejileri çok iyi kavrattığımızda çarpım tablosunu çok daha iyi kavrar hale geliyorlar ve bölme işlemi için oldukça güçlü bir temel atmış oluyoruz. Aksi halde bölme işlemini anlatmak ve anlamlandırmak içinden çıkılmaz bir hale gelebiliyor.
Bunu pekiştirmek için 2. sınıftan beri sık sık yaptığımız aşağıdaki çalışma bu konuda oldukça işe yarıyor. Aslında ayrı ayrı tüm kitaplarda var bu örnekler fakat konuyu derleyip toparlamak ve zihinde bütünlük sağamak adına oldukça işe yarıyor
2. kuyu çengeli biçiminde beş kollu büyük olta iğnesi.
3. mat. dört işlemden biri,
4.çarpmak işlemi, darp.
5. müz. alaturka müzikte temel notaların arasına sıkıştırılmış ve usulü bozmayan, tek perdelik küçük fazlalık
Çarpım tablosunu ezbere bilir hale gelmeden önce öğrencilere çarpma işleminde kullanabileceğimiz stratejileri çok iyi kavrattığımızda çarpım tablosunu çok daha iyi kavrar hale geliyorlar ve bölme işlemi için oldukça güçlü bir temel atmış oluyoruz. Aksi halde bölme işlemini anlatmak ve anlamlandırmak içinden çıkılmaz bir hale gelebiliyor.
Bunu pekiştirmek için 2. sınıftan beri sık sık yaptığımız aşağıdaki çalışma bu konuda oldukça işe yarıyor. Aslında ayrı ayrı tüm kitaplarda var bu örnekler fakat konuyu derleyip toparlamak ve zihinde bütünlük sağamak adına oldukça işe yarıyor
Nermin Öğretmenimizin sınıfından çarpma işleminin eğlenceli halleri
Etiketler:
3.sınıf
,
çarpma işlemi 3. sınıf
,
çarpma stratejileri
Proje Ödevimiz Zeytin Tadım Şenliğine Dönüştü
Öğrencilerimize proje ödevi verirken zümre olarak "Yakın çevremizden nasıl yararlanırız?" sorusuyla başladık ödevimizi hazırlamaya. Bodrum'un zeytin ağaçlarından yararlanalım dedik ve öğrencilerimize kendi zeytinlerini hazırlayabilmeleri için bu çalışmayı verdik.
İşte Öğrencilerimizin Ödevleri
Kaydol:
Kayıtlar
(
Atom
)